شرکت پشتیبانی خودپرداز

فروش، نصب و راه‌اندازی خودپرداز، تنها نقطه آغاز تعهد شرکت‌ های ارائه‌کننده خدمات این ماشین کارآمد بانکی است، دلایل زیادی وجود دارد که مالک یک دستگاه خودپرداز تصمیم بگیرید شرکت پشتیبان جدیدی برای سرویس‌ دهی دستگاه خود انتخاب کند. ممکن است خریدار، دستگاه را به‌ صورت دست دوم از شخص حقیقی خریداری کرده و تصمیم داشته باشد بنابر تحقیق و اطلاعات خود با شرکت معتبرتری قرارداد ببندد. یا ممکن است از خدمات شرکت قبلی راضی نباشد و به همین دلیل به دنبال انتخاب یک تأمین کننده و پشتیان جدید باشد. فعالیت یک دستگاه خودپرداز مقطعی نیست و تدوام درآمد خودپرداز وابسته به موارد متعددی است که سرویس‌ منظم و پشتیبانی فنی متعهد از مهمترین آن هاست. یک شرکت پشتیبان حرفه‌ ای باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد تا روند سرویس‌ دهی، تأمین قطعات و لوازم مصرفی دستگاه با مشکل مواجه نشود؟ در این مطلب به مهمترین آن ها اشاره می‌ کنیم.

اول: شرکت مربوط باید ثبت رسمی و قانونی داشته باشد

از سپردن خدمات دستگاه خودپرداز خود به افراد حقیقی و دفاتری که دارای ثبت رسمی نیستند خودداری کنید. فراموش نکنید شرکت سرویس‌ دهنده الزاماً به بخش قابل توجهی از اطلاعات و قسمت‌ های استراتژیک دستگاه شما (به واسطه ارائه سرویس) دسترسی خواهد داشت که ممانعت از آن غیرقابل اجتناب است. سپردن خدمات دستگاه به شرکت نامعتبر غیر رسمی نه‌ تنها امنیت دستگاه شما را به خطر خواهد انداخت بلکه باعث می‌شود به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم در تامین قطعات و لوازم مصرفی، استهلاک دستگاه بالا رفته و در آینده نیاز به سرویس بیشتری پیدا کند. نیاز است قبل از عقد قرارداد رسمی پیشنیه و ثبت رسمی شرکت مذبور به طور کامل استعلام شود.

دوم: جغرافیای محل استقرار شرکت را در نظر داشته باشید

دستگاه خودپرازد را به یک خودرو ثابت در محل تشبیه کنید. سرویس‌دهنده معتبر باید در منطقه یا شهر نزدیک محل استقرار دستگاه حضور ثابت فیزیکی داشته باشد. نماینده سیار و مواردی از این دست برای انتخاب یک سرویس‌ دهنده معتبر کافی نیست. این موضوع به جهت انتخاب سرویس‌ کارهایی که به ‌واسطه آشنایی اینترنتی یا تبلیغات شناخته و معرفی می‌ شوند اهمیت زیادی دارد. برای مثال ممکن است شما جستجو کنید «سرویس و پشتیبانی خودپرداز در اصفهان» و اینترنت به شما ده ها نماینده معرفی کند. الویت با شرکتی است که علاوه بر سایر موارد اشاره شده در این مطلب، در شهر محل یا نزدیک نصب خودپرداز استقرار دائم و ثابت داشته باشد. لازم به ذکر است که هرچقدر عمر یک دستگاه بیشتر شود نیاز به پشتیبانی و سرویس آن نیز بیشتر احساس خواهد شد. به همین دلیل ممکن است دستگاه های نو در سال های اول خدمت، نیاز مبرمی به سرویس‌ های پرهزینه نداشته باشند.

سوم: پیشنیه شرکت و مشتریان آنها را استعلام کنید

پرس و جو کنید ببینید شرکتی که قرار است از خدمات آن ها استفاده کنید چه تعداد مشتری داشته و طول مدت سرویس‌ دهی به آن ها چه مدتی بوده است. این روش یکی از بهترین شیوه‌ های ارزیابی سطح کیفیت خدمات شرکتی است که قرار است از پشتیبانی آن ها استفاده کنید. حتی می‌ توانید در صورت امکان با مشتریان آن ها تماس گرفته و در مورد سطح کیفیت خدمات آن ها تحقیق کنید. معمولا شرکت های معتبر رزومه و فهرستی از مشتریان گزیده خود را در رزومه و سایت رسمی خود منتشر می‌کنند. با این حال اگر چنین مستنداتی نیافتید در مورد آن سوال کنید. برخی از شرکت‌ ها خودپرداز را زیر مجموعه ماشین های اداری قلمداد کرده و طیف وسیعی از خدمات را برای محصولات مختلف اداری ارائه می‌ کنند. بهتر است با شرکت‌ هایی وارد تعامل شوید که به صورت تخصصی بر روی تجهیزات بانکداری الکترونیک مثل خودپرداز، کارتخوان و تجهیزات مرتبط فعالیت می‌کنند. این شرکتها معمولا کیفیت خدمات بهتری نسبت به مجموعه‌های بزرگ چندمنظوره دارند.

چهارم: زمان، روش، سطح پاسخگویی شرکت را قبل از عقد قرارداد ارزیابی کنید

می‌ توانید به عنوان مشتری فرضی با بخش پشتیبانی و خدمات شرکتی که قرار است از خدمات آن ها استفاده کنید تماس بگیرید و سطح پاسخگویی آن ها را ارزیابی کنید. معمولا بسیاری از شرکت ها در بخش فروش و بازرگانی در کمترین زمان ممکن پاسخگوی مشتری جدید هستند اما بخش پشتیبانی آن ها ممکن است به دلایلی چنین تعهدی را در قبال مشتریان قدیمی‌ تر نداشته باشد که این موضوعِ جالبی نیست و باید به آن توجه داشت. تعداد کانال ها و راه های تماس، ساعات و زمان پاسخگویی و کیفیت آن مواردی هستند که می‌ توانید در این ارزیابی به آن ها استناد کنید.

source: چهار شاخص مهمی که در انتخاب یک شرکت پشتیبانی خودپرداز باید به آن توجه داشت