با توجه به افزایش تعداد دستگاه های خودپرداز یا همان ATM، باید با تکنیک های فروش خودپرداز آشنا باشید. شما نیاز به یک تمایز و برگ برنده دارید تا بتوانید یک مزیت رقابتی ایجاد کنید و در این میدان پیروز باشید.

تولیدکنندگان خودپرداز مانند تولیدکننده هرکالای دیگری، باید به فکر بازاریابی دستگاه های خود باشند. باید خود را به بازار معرفی کنند تا به مخاطبان گسترده تری برسند و مشتری خود را جلب کنند. علاوه بر این، تکنیک های بازاریابی با پیشرفت فن آوری، به سرعت تغییر می کند.

این امر موجب می شود نیاز به سرعت انطباق بالا، به روز بودن بازاریاب ها و مدیران شرکت به شدت احساس شود.

فروش خودپرداز

 

در راستای تکنیک های فروش و بازاریابی خودپرداز،  آیریک تجارت تلاش کرده 8 ایده موثر و مفید را جهت افزایش فروش دستگاه خوپرداز برای شرکت های تامین کننده معرفی کند.

8 تکنیک فروش خودپرداز

۱- مزایای رقابتی ایجاد کنید

شما باید پاسخ روشنی به این سوال داشته باشید که مزیت رقابتی شما در مقابل سایر تامین کنندگان خودپرداز چیست؟ فراموش نکنید پس از وسوسه کردن مردم برای خرید خودپرداز، این مزیت رقابتی شماست که باعث می شود از شما خرید کنند.

ارائه خدمات پس از فروش، باشگاه مشتریان، دادن وام و تسهیلات به خریداران، مناسب بودن قیمت خودپرداز از جمله مزیت های مهم رقابتی هستند که نباید فراموش کنید.

۲- استفاده از رسانه های اجتماعی برای معرفی و جذب مشتری به سمت خودپرداز

استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، موثرترین ابزار بازاریابی و فروش برای دستگاه خودپرداز است. طبق آمار، مردم 80 درصد از وقت آزاد خود را در رسانه های اجتماعی، به ویژه با استفاده از تلفن های همراه خود، سپری می کنند.

سایت رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین فرصت هایی را برای به دست آوردن هزاران مشتری جدید خودپرداز فراهم می کند. با مردم درباره شرکت خود، تخصصی که در این زمینه دارید و خدماتی که درباره خرید خودپرداز ارائه می دهید صحبت کنید.

علاوه بر این، بهتر است انجمن هایی را در دسترس مردم و کاربران قرار دهید تا فکر افراد مختلف هم، در صنعت خودپرداز درگیر شود.

فراموش نکنید تنها ساخت پروفایل و رها کردن به حال خودش فایده ای ندارد. به صورت مداوم برای تولید محتوا و آپدیت آن وقت بگذارید و کاربرانی را جذب کنید که به آنچه شما ارائه می دهید، علاقه دارند.

میزان درآمد خودپرداز را برای آن ها روشن کنید و به آن ها نشان دهید اگر به دنبال فرصت های جدید پول سازی هستند خرید خودپرداز چه فرصت عالی برای سرمایه‌گذاری و درآمدزایی است. از قیمت خودپرداز و راه های تامین هزینه خرید خودپرداز بگویید.

اگر به فکر خرید خودپرداز هستند، در انتخاب یک شرکت پشتیبان متعهد برای خدمات خودپرداز به آن ها کمک کنید تا خیال آن ها را از هر گونه نگرانی بابت مشکلات آتی خودپرداز آسوده کنید. به طور خلاصه، هر آنچه که بتواند آن ها را علاقه مند به خرید کند انتشار دهید.

برای پاسخ به هرگونه سؤال و شفاف سازی درباره خودپرداز زمان بگذارید. هم چنین برای دسترسی بیشتر کاربران، از تکنیک های بازاریابی و فروش استفاده کنید. نکته اصلی، شناختن گروه هدف خود و استفاده از اطلاعات مناسب برای دستیابی به آن است.

شبکه های اجتماعی

۳- سایت اینترنتی: یک کانال معتبر و جذاب برای معرفی خدمات خودپرداز

داشتن یک وب سایت برای تجارت ها بسیار مهم است؛ حتی اگر تجارت شما بازاریابی و فروش دستگاه خودپرداز باشد. شرکت های مختلف و شرکت هایی که در زمینه فروش خودپرداز و کارتخوان کار می کنند هیچ تفاوتی در زمینه فروش و بازاریابی با یک دیگر نمی کنند.

یک وب سایت به ایجاد اعتبار شما کمک شایانی می کند. علاوه بر این، باید سعی کنید وب سایت تان، تا حد امکان دقیق باشد. این وب سایت باید اطلاعاتی در مورد شرکت، خدمات ارائه شده برای خودپرداز و معرفی تیم اجرایی و عملیاتی باشد.

هم چنین در صورت امکان بهتر است شرکت، چشم اندازی از سرمایه گذاری روی خودپرداز و به طور کلی، آینده خودپردازها در جهان و به خصوص کشور ارائه دهد.

برای داشتن یک وب سایت خوب لازم نیست هزینه گزافی انجام دهید. زیرا بسیاری از سیستم عامل ها می توانند از آن استفاده کنند و در اختیار عموم جامعه است تا درباره خودپرداز از آن بهره ببرند.

علاوه بر این، طراحان گرافیک بسیاری در دسترس هستند که می توانند در یک بودجه مشخص کار کنند تا نتایج رضایت بخشی را برای شما حاصل کنند.

۴- استفاده از ارجاع و شهرت

استفاده از ارجاع ها یک تکنیک بازاریابی است که ده ها سال است وجود دارد و هنوز هم کار می کند. ارجاع ها مربوط به مشتریان و افرادی که درباره شرکت اطلاعات دارند می شود.

این روش فقط در صورتی کار می کند که خدماتی که در زمینه خودپرداز و فروش آن ارائه می دهید عالی بوده و تعامل مشتریان با شما برای شان سودهایی به دنبال داشته باشد. به یاد داشته باشید که 82٪ از افراد اغلب به دنبال توصیه دوستان و خانواده هستند.

اگر شهرت خوبی ایجاد کنید، ارجاع ها به نتیجه می رسند و بسیاری از مردم، خواهان خرید خودپرداز و کسب درآمد از آن خواهند شد. همچنین فراموش نکنید درگیر کردن شرکت های مرتبط با صنعت، یکی از بهترین تکنینک های فروش خودپرداز است.

به عنوان مثال، درگیر شدن با متخصصان املاک و مستقلات، حقوق، بانک و صنعت مالی و به طور کلی، مشارکت آن ها باعث می شود تا مشتریان را به شما ارجاع دهند. زیرا شما تامین کننده برخی از خدمات مکمل آن ها هستید.

۵- از تصاویر جذاب برای بازاریابی و فروش خودپرداز استفاده کنید

استفاده از وسایل دیداری برای برقراری ارتباط از دهه 1930 وجود داشته است. با این حال، در شکل های تصویری و در نحوه استفاده از آنها، پیشرفت های زیادی صورت گرفته است. ثابت شده است اکثر مردم، آنچه را می بینند بیشتر از آنچه که می خوانند به خاطر می آورند.

از این رو مهم است استفاده از تصاویر را به عنوان یک تکنیک بازاریابی، برای فروش خودپرداز به کار ببرید.

رایج ترین شکل های بصری تبلیغات، فیلم ها، تصاویر و اینفوگرافیک ها هستند. از این گذشته، این موارد را می توان در سیستم عامل های مختلفی مانند وب سایت، رسانه های اجتماعی، در محل دفتر و نمایشگاه ها مورد استفاده قرار داد.

سعی کنید تصاویری ایجاد کنید که فقط اطلاعاتی درباره به شرکت به مشتریان ندهد؛ بلکه به فکر آموزش و بالابردن سطح اطلاعات آن ها در زمینه های مرتبط با خودپرداز باشید. به عنوان مثال روند اخذ وام برای خرید خودپرداز، ارزیابی فروش و درآمد خودپرداز و غیره را در تصاویری جذاب برای مردم شرح دهید.

نکته اصلی ارائه اطلاعاتی است که کاربر را علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر می کند.

خودبانک

۶- چت و گفت وگوی زنده

چت و گفت وگوی زنده، خودش را در وب سایت ها به خوبی نشان می دهد. این امکان، کمک می کند تا بازدید کنندگان احساس استقبال و قدردانی از خود داشته باشند. علاوه بر این، این فرصت را برای آن ها به وجود می آورد که درباره شرکت و خودپرداز سؤال کنند.

فراموش نکنید تعامل با بازدید کنندگان از طریق چت زنده، می تواند منجر به افزایش نرخ تبدیل ترافیک بازدیدکنندگان به فروش خودپرداز شود.

۷- برای فروش دستگاه atm مانند مردم فکر کنید

آیا می دانید منظور از برای فروش بیشتر خودپرداز مانند مردم فکر کنید چیست؟ در واقع مقصود این است که خود را به جای مردم بگذارید و ببینید در استفاده روزمره خود چه کارهایی می کنند و چه نیازهایی دارند. ببینید بودن خودپرداز در کدام منطقه برای کاربران، رفاه بیشتری حاصل می آورد.

برای این کار لازم است شناخت مناسبی از نواحی جغرافیایی مختلف اطراف تان داشته باشید. پارامترهایی مانند فاصله از بانک، میزان عبور و مرور، مدت زمان انتظار در یک مکان خاص برای انجام یک کار بانکی با استفاده از خودپرداز، پارامترهای تعیین کننده ای در استفاده مردم از خودپرداز هستند.

8- خودتان و بازار کسب و کارتان را خوب بشناسید

فراموش نکنید زمانی که توانستید شخصی را برای خرید خودپرداز جذب کنید؛ یک گام نهایی هم وجود دارد. این گام نهایی شناخت خوب خود و بازار کسب و کارتان است.

شما در این مرحله باید بتوانید اطلاعات مناسبی از درآمد دستگاه atm، قیمت خودپرداز، نحوه خرید آن و خدماتی که شرکت پشتیبان در مقابل فروش خودپرداز ارائه می دهد، بیان کنید. فراموش نکنید داشتن اطلاعات مناسب و صحیح از رقیب تان باعث می شود شخص را مجاب کنید تنها از شما خرید کند.

source: 8 تکنیک فروش خودپرداز